آیا جوامع کنونی داروینی هستند؟

نقد داروینیسم از طریق بررسی رفتار جوامع

آیا جوامع کنونی داروینی هستند؟

نقد داروینیسم از طریق بررسی رفتار جوامع

بسم الله الرحمن الرحیم
  بنده در اینجا به بررسی رفتار انسان ها به عنوان قله ی تکامل می پردازم و با ظن قریب یه یقین اعلام می کنم هیچ داروینیستی نمی تواند پاسخی قانع کننده به نقایصی که اعلام می کنم ارائه کند و طبق برهان خلف، این فرضیه رد خواهدشد ان شاءالله.
از داروینیست های گرامی استدعا دارم به سوالات بنده پاسخ بدهید و در مناظرات شرکت کنید؛ باشد که ان شاءالله یا یکی از طرفین قانع شود؛ و یا حداقل خوانندگان این بلاگ نتیجه ای درخور بیابند.

آخرین نظرات

نیاز به گسترش نسل

دوشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۱۹ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

    شکی نیست انسانی که از هدف خود با تمام وجود آگاهی دارد بسیار بهتر به این هدف دست می یابد نسبت به انسانی که در هدف خود تردید دارد و ما هموار از سوی اندیشمندان به هدفمند عمل کردن ترغیب می شویم. انسان، نیاز به غذا را با تمام وجود حس می کند و برای سیر کردن شکم خود تن به سختی کار می دهد...مادر محبتش به فرزند را با تمام وجود حس می کند و گاه گاه اخباری می بینیم که مادری از فرط علاقه به فرزندش برای نجات جان فرزند دست به چه کارهای شگفت انگیزی زده است. به عنوان مثال، سه سال پیش، در همین مشهد، مادری سر ماشینی را که فرزندش را زیر گرفته بود بلند کرد و در همین حال از راننده خواست تا فرزند را بیرون بیاورد! یا در زلزله ای مادری را با فرزند شیرخوار از زیر آوار بیرون کشیدند که در چند روز گذشته برای زنده نگهداشتن فرزندش، سر انگشتانش را خراشیده بود و خون خود را به کودک خورانده بود.

    فرگشت، خواصی را در نسل ها تقویت می کند که به گسترش نسل کمک کنند. مثالش محبت مادر به فرزند است. اما مگر تمایل به گسترش نسل، مانند محبت مادر به فرزند، حامی پر و پا قرص گسترش نسل انسان نیست؟!

    داروینیست های حقجو پاسخ دهند: چرا انسان تمایل به گسترش نسل را با تمام وجود حس نمی کند؟ اگر به شما یک میلیارد دلار پول بدهند، آیا حرمسرا باز می کنید؟ یا صرفا به خوشگذرانی می پردازید؟ چرا حتی یک میلیاردر نمی شناسیم که صد فرزند داشته باشد؟ این را چگونه توجیه می کنید؟ 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۲

نظرات  (۱)

با سلام.
واقعا رابطه ای بین مطلبی که راجب مادرها گذاشتین با موضوع وبلاگتون پیدا نمیکنم؟بله از نظر تکاملی ما جوری فرگشت یافته ایم که از جان فرزند های خودمون دفاع کنیم.
ببینید فرگشت روی ضمیرناخودآگاه انسان کار میکنه.نه روی آگاهی فرد.آگاهی فرد تحت تاثیر فرهنگ و اجتماع هم میتونه شکل بگیره.
یک مثال میزنم.ما مرد ها از طریق انتخاب طبیعی دارای ضمیرناخودآگاهی شدیم که میل جنسی بالا داشته باشیم تا از این طریق فرزند زیاد از خودمون باقی بذاریم.وقتی یک فرد تحت تاثیر فرهنگ و آموزشش میره کشیش میشه و حق رابطه جنسی و بچه دار شدن رو از خودش میگیره...این به چه معناست؟به هر حال این فردی که کشیش شده باز هم فشار میل جنسی روش هست و با دیدن بعضی خانم ها تحریک میشه...باز هم ضمیرناخودآگاهش دوس داره رابطه جنسی داشته باشه و بچه دار بشه....اما خود شخص تحت تاثیر فرهنگش رفته کشیش شده....
این مثال شما هم همینطوره.ضمیر ناخودآگاه هرشخص چیزیه که اونو به سمت رابطه جنسی و بچه دار شدن سوق میده.ولی موضوعات فرهنگی و آموزشی باعث میشه شخص برده ژن هاش نباشه و به ندای درونی خودش که بهش دعوت ایجاد رابطه جنسی با افراد متعدد میکنه رو گوش نکنه.
برای آشنایی با فرگشت میتونید کتب اکولوژی و رفتارشناسی +روانشناسی تکاملی بخونید.
موفق باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی