آیا جوامع کنونی داروینی هستند؟

نقد داروینیسم از طریق بررسی رفتار جوامع

آیا جوامع کنونی داروینی هستند؟

نقد داروینیسم از طریق بررسی رفتار جوامع

بسم الله الرحمن الرحیم
  بنده در اینجا به بررسی رفتار انسان ها به عنوان قله ی تکامل می پردازم و با ظن قریب یه یقین اعلام می کنم هیچ داروینیستی نمی تواند پاسخی قانع کننده به نقایصی که اعلام می کنم ارائه کند و طبق برهان خلف، این فرضیه رد خواهدشد ان شاءالله.
از داروینیست های گرامی استدعا دارم به سوالات بنده پاسخ بدهید و در مناظرات شرکت کنید؛ باشد که ان شاءالله یا یکی از طرفین قانع شود؛ و یا حداقل خوانندگان این بلاگ نتیجه ای درخور بیابند.

آخرین نظرات

قیاس دیدگاه داوکینز و اسلام حول ایمان

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

   ریچارد داوکینز:

     ایمان یکی از بزرگ ترین آفت های جهان است. ایمان باوری ست که ابتنایی بر شواهد ندارد. در حقیقت، قربانیان ایمان حس می کنند هرچه شواهد ایمان کمتر باشد، آن باور ارزشمندتر است.


    قرآن کریم: ولاتقف ما لیس لک به علم. ان السمع والبصر والفؤاد کل اولئک کان عنه مسؤولا 

    از آنچه نسبت به آن علم نداری پیروی نکن. قطعا گوش و چشم و قلب که ابزارهای شناختند، در برابر اعمال تو مسؤولند.

    در دین اسلام، قبل از ایمان، مرتبه ی اسلام است. یعنی فرد طبق قاعده ی عقلی نشانه های حقانیت دین اسلام را می بیند ومسلمان می شود. مرتبه ی ایمان، یعنی به قولی به دل نشستن اسلام، پس از مرتبه ی اسلام رخ می دهد و ایمان بدون دلیل، مذموم و طرد شده است. خداوند هشدار می دهد که انسان به باطل ایمان نیاورد و لازمه ی ایمان نیاوردن به باطل، تشخیص حق و باطل به وسیله ی ابزارهای شناخت است که نام برده شدند.

    به نظر می رسد اگر داوکینز را منصف بدانیم، او نیز از مسیحیت دشمن علم و عقل ضربه خورده است و دلیل مخالفت شدید او با دین، همین مسیحیت تحریف شده است.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۸

نظرات  (۲)

در عجبم که شما واقعا بعمد چشماتون رو میبندین یا واقعا نمیبینین. چشم باز و گوش باز و این عمی..... در تحیرم از چشم بندی خدا.
کی به شما گفته اسلام از عقل شروع میشه؟ یعنی همه مسلمانان اول با عقلشون سنجیدن و بعد فهمیدن که اسلام خوبه؟ وقتی اینجور حرف میزنین ادم در عقل خودش هم شک میکنه چه برسد به شما.
پاسخ:
سلام آقا حاتم
    مسلمان زاده معمولا موروثی مسلمان است؛ و بی خدا زاده موروثی بی خداست. هیچ یک از این دو بر اساس عقل نیست. خداوند شدیدا این را غلط می خواند و در اسلام تأکید شده است هیچ کس حق ندارد بدون تحقیق حول اصول دین مسلمان شود. باید عقل پاسخی داشته باشد؛ وگرنه همگی گمراهیم. متأسفانه عموما گزینه ی دو صحیح است و عموم مسلمانان، مانند عموم بی خدایان گمراهند.
    اما این چه ربطی به اسلام دارد؟ من خودم بابت اصول دینم تحقیق کرده ام و دینم شکر خدا موروثی نیست.
    در اینترنت سرچ کنید اصول دین تا ببینید آیا اسلام از عقل شروع می شود یا نه!
ویکی پدیا: " اعتقاد به اصول دین باید از روی تحقیق باشد، نه تقلید.[۲] کسی که به اصول دین اعتقاد ندارد، از دین بیرون است: "
شما در این وبلاگ فقط در مورد تجربیات خودتان حرف نمیزنید. بحث عام میکنید برادر من. دفترچه یادداشت با وبلاگ خیلی تفاوت دارد. در ضمن فرق بین اینکه اسلام الان چیست و اینکه در حالت ایده ال چه باید باشد از زمین تا اسمان است. تمام
پاسخ:
اسلام همیشه اسلام است، کفر هم همیشه کفر است. با گذشت زمان هیچ یک از این دو تغییر نمی کنند زیرا ما نمی خواهیم از خودمان به زور کلمه ای بسازیم و تعریف اسلام را عوض کنیم بلکه تعداد کسانی که در دایره ی اسلام قرار می گیرند زیاد شود. زمانی بود که اسلام تنها سه عضو بارز داشت. اسلام امروز تعریفش با آن زمان هیچ تفاوتی نمی کند.
من به دنبال بازی با کلمات نیستم.
اگر اسلام همین هست که عموم مردم دارند، مرگ بر این اسلام باد.
من از اسلامی دفاع می کنم که خدا از آن می گوید، نه اسلام مردم امروز.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی