آیا جوامع کنونی داروینی هستند؟

نقد داروینیسم از طریق بررسی رفتار جوامع

آیا جوامع کنونی داروینی هستند؟

نقد داروینیسم از طریق بررسی رفتار جوامع

بسم الله الرحمن الرحیم
  بنده در اینجا به بررسی رفتار انسان ها به عنوان قله ی تکامل می پردازم و با ظن قریب یه یقین اعلام می کنم هیچ داروینیستی نمی تواند پاسخی قانع کننده به نقایصی که اعلام می کنم ارائه کند و طبق برهان خلف، این فرضیه رد خواهدشد ان شاءالله.
از داروینیست های گرامی استدعا دارم به سوالات بنده پاسخ بدهید و در مناظرات شرکت کنید؛ باشد که ان شاءالله یا یکی از طرفین قانع شود؛ و یا حداقل خوانندگان این بلاگ نتیجه ای درخور بیابند.

آخرین نظرات

بسم الله الرحمن الرحیم

    بنده وقت زیادی را صرف مطالعه ی کتاب روان شناسی تکاملی دوید باس کردم. این کتاب در هر موضوع، به بررسی تئوری های مختلف می پردازد و نشان می دهد نظریات تکاملی به خوبی همه چیز را توضیح می دهند و بقیه ی نظریات را در هم می کوبد.

    نویسنده در گستره ای از قیاس ها افکار خود را در کنار چند نظر مخالف قرار می دهد. سپس آن ها را -چه بسا به ناحق- رد می کند و طی سفسطه ای ادعا می کند هیچ نظر رقیبی باقی نمانده است و خود را فاتح میدان می شمارد!!

    به عنوان شاهد مثال، بنده مبحث ارگاسم زنان را مطرح می کنم که به عنوان مدرکی دال بر خیانت کاری ذاتی زنان ارائه شده است:

ارگاسم زنان 1

ارگاسم 2

    اجزای استدلال نویسنده:

1. زنان ارگاسم دارند.

2. ارگاسم زنان به بارداری کمک می کند

3. زنان در هنگام خیانت احتمال بیشتری برای ارگاسم دارند

4. لذا وجود ارگاسم در زنان به احتمال بارداری از خیانت کمک می کند

5. لذا ارگاسم زنان برای خیانت تکامل یافته است!!!


به نظر شما ایراد این استدلال کجاست؟ یک بار دیگر آن را خلاصه نویسی می کنم:

1. ارگاسم زنان به بارداری از خیانت کمک می کند

2. لذا به همین منظور تکامل یافته است!!!

انگشت شصت من به نوشتن کمک می کند، پس برای نوشتن تکامل یافته است!!

اصلا شاید خوش دستی پس گردن هم برای پس گردنی تکامل یافته است!!!

یاوه گویی را می بینید؟ آن وقت به همین روش استناد می کنند و می گویند: انسان ها ذاتی خیانت کار دارند!

اما درباره ی ارگاسم زنان: طبق آمار ارائه شده توسط همین دیوید باس در همین صفحات، ارگاسم زنان باعث افزایش باروری شان می شود. این هم که احتمال ارگاسم در خیانت بیشتر است بسیار ساده است: زن در محبت و اطمینان خاطر به ارگاسم می رسد. زن خیانت کار اگر از شوهرش دل خوشی داشت، خیانت نمی کرد و حتما در آغوش آن مرد دیگر محبت و آرامش خاطر بیشتری یافته که دست به خیانت زده است. توقع نیز همین است که آرامش بیشتر، احتمال ارگاسم بیشتر را نیز بیاورد.

    این که خیانت ها بیشتر در حوالی تخمک گذاری رخ می دهد نیز دلیلش واضح است: زنان در این برهه بیشترین احساس نیاز جنسی و تمایل به باروری را دارند. به عبارتی، همه می دانند زنان در برهه ی تخمک گذاری تمایل به رابطه ی جنسی شان با شوهر نیز بیشتر است و ربطی به خیانت ندارد.


    در جای دیگر نیز دیوید باس تمایل بیشتر مردان به خیانت کاری را مدرک تکاملی خیانت در مردان در نظر می گیرد، حال آن که این پدیده به سادگی توسط طبع جستجوگر و ماجراجوی مرد قابل توضیح است.

    متأسفانه این به اصطلاح دانشمند بخش عمده ی کتابش را به مسایل انتخاب و استراتژی های جنسی پرداخته است و با استدلال هایی چنین بی اساس، تأکید کرده است:

روابط جنسی گسترده در مجموع به نفع انسان است و لذا در سرشت اوست!!!

نظرات  (۳)

۲۹ تیر ۹۳ ، ۱۵:۴۷ رضا همزاد!
سلام ایمان جان،
وبلاگ خوبت را دیدم. با توجه به شناختی که از تو دارم میدانم که وجدانت اجازه نمی دهد با سفسطه حرف خودت را به کرسی بنشانی و انعطاف وجودت باعث می شود واقعا بدنبال حقیقت باشی و حتی تلخ آن را بپذیری.

با این وجود نشانه های لجاجت را گاه در مخاطبانت می بینم که شاید ریشه در نحوه بیانت داشته باشد. سعی کن برای بستن دهان خردمندنماها از استنادات دقیق و شیوه نگارش علمی بیشتر استفاده کنی.

توصیه شخصی ام به تو این است که روی اولویت بودن زحماتت فکر کنی. در این مورد بعدا صحبت خواهیم کرد.

امیدوارم لجاجت باعث قبول نکردن حقیقت در هیچکدام از طرفین بحث (چه خودت و چه مخاطبانت) نشود. به امید سربلندی، بهروزی و موفقیت خودت و مخاطبانت
(odgd fi o,nj yvi ka, fvhj sk' jl,l 'bhajl ],k nhajl hc o,nl juvdt ld ;vnl!)
 باسلام وخسته نباشید
تحلیلتون خیلی جالب بود!از اینکه واسه آگاهی سایرین وقت میگذارید متشکرم.
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم، من متشکرم چون با مشاهده ی استقبال شما در نوشتن مطالب مصمم تر می شوم.

    درباره ی پیشنهاد خصوصی تان، با عرض پوزش، قبول دارم که تصویر فسفر سفید واقعا تکان دهنده است؛ ولی چاره ای ندارم. بعضی دل ها آن قدر سنگند که باید چنین تصویرهایی ببینند تا متأثر شوند.

با عرض سلام خبر فوری برای شما:


 به شما فصل اول کتابی با عنوان "سیر علمی پیدایش جانداران"(گونه ها) را تقدیم‌ میکنم که در این کتاب نظریه تکامل برای اولین بار به وضوح رد شده است این کتاب بزودی به شهرت جهانی میرسد. و کتاب بسیار مهمی است زیرا مطالب آن مستدل و جدید است. فایل پی دی اف بطور رایگان در اختیار شما قرار میگیرد میتوانید آن را از صفحه زیر دانلود و مطالعه کنید همراه با توضیحاتی بیشتر درباره کتاب:
http://ijadd.blogfa.com/post/3
 

ان شالله فصلهای بعدی نیز بزودی در اختیار علم پژوهان قرار میگیرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی